Setmana 14-19 d'abril - TASCA "COMPARTIR"

Hola nois i noies!!🙋

La tasca d'aquesta setmana té com a eix vertebrador l'acció de COMPARTIR💑

👉A continuació us trobareu les tasques numerades perquè us aneu organitzant durant la setmana i les aneu fent al vostre ritme.

IMPORTANT!!👀

📌Aspectes organitzatius:

✅La data límit d'entrega serà el diumenge 19 d'abril.

✅Les tasques me les heu d'enviar només a aquest correu electrònic:  lidia@escolabonavista.cat

✅Me les podeu enviar en diferents formats: fotografies de les feines si les feu en paper o words si les feu amb l'ordinador i el vídeo de la tasca final.

✅Poseu el vostre nom i el número d'activitat a totes les tasques.

Endavant amb la feina!!💪😉

COMPARTIR

TASCA 1: Mireu eaquest video, reflexioneu i responeu les preguntes en un full o en un word.


👉Ara contesta les següents preguntes en un full o en un word.

1.A les nenes i als nens els costa compartir? Per què?
2.Compartir és millor que discutir?
3.Compartir és millor que competir?
4.ÉS millor compartir sentiments?
5.Rep més qui dóna, que qui rep?
6.El gust del pa compartir és diferent?

TASCA 2: Llegiu atentament el següent conte i contesteu les preguntes

L’arbre i les verdures

Hi havia una vegada un preciós hort sobre el qual s’aixecava un frondós arbre. Tots dos donaven a aquell lloc un aspecte preciós i eren l’orgull del seu amo. El que no sabia ningú era que les verdures de l’hort i l’arbre es portaven fatal. Les verdures no suportaven que l’ombra de l’arbre els deixés la llum justa per créixer, i l’arbre estava fart que les verdures es beguessin gairebé tota l’aigua abans d’arribar-hi, deixant-li la justa per viure.
La situació va arribar a tal extrem, que les verdures es van afartar i van decidir absorbir tota l’aigua per assecar l’arbre, llavors l’arbre va respondre deixant de donar ombra perquè el sol directe de tot el dia ressecara les fulles. En molt poc temps, les verdures estaven esquifides, i l’arbre començava a tenir les branques seques.
Cap d’ells comptava que el granger, veient que tota l’horta s’havia fet malbé, decidís deixar de regar. I llavors tant les verdures com l’arbre van saber el que era la set de veritat i estar destinats a assecar-se.
Allò no semblava tenir solució, però una de les verdures, un petit carbassó, va comprendre la situació i va decidir canviar-la. I tot i la poca aigua i la calor, va fer tot el que va poder per créixer, créixer i créixer... I va aconseguir fer-se tan gran, que el granger va tornar a regar l’hort, pensant en presentar aquell gran carbassó a algun concurs.
D’aquesta manera les verdures i l’arbre es van adonar que era millor ajudar-se que enfrontar-se, i que havien d’aprendre a viure amb el que els tocava, fent el millor possible.

Així que junts van decidir col·laborar amb l’ombra i l’aigua justa per donar les millors verdures, i el seu premi va venir després, ja que el granger va dedicar al seu hort i el seu arbre les millors atencions, regant i abonant-los millor que a cap altre.

👉Ara contesta les següents preguntes en un full o en un word.

-Per què no compartien l’aigua l’arbre i les verdures?
-Com és que el carbassó es va fer tan gran?
-De quina manera penseu que van compartir l’aigua?
-Són necessaris els adobs en els horts? Per què?
-Expliqueu una situació on heu hagut de compartir alguna cosa?
-És el mateix compartir que ser generós?
-És bo dir als nens petits que no comparteixin les coses que són seves?
-Cal demanar permís per agafar alguna cosa que no és vostra? Per què?
-S’han de respectar les coses que us deixen? Per què?
-Què feu si algú no us deixa alguna cosa que li heu demanat?
-Compartiu coses a Internet? Quines?
-Compartir amb els demés proporciona benestar? Per què?

Mireu els següents enllaços per saber més sobre què vol dir "COMPARTIR"

COMPARTIR A LA XARXA:

COMPARTIR:

DEFINICIÓ

TASCA 3: Fes un mural


Imagina que treballes d’ajudant en una ludoteca, a les tardes, amb infants de 5 a 6 anys.
Cada cop que els nens i les nenes han de compartir les joguines es barallen perquè no volen 
deixar-les.
Redacta 5 normes que ajudin a uns nens i nenes de 5 a 6 anys a compartir les joguines i les
presentes en format póster. Recorda!! Han de ser clares i precises.
👉Ho pots fer en un full o en un word, si ho fas amb l'ordinador. Amb lletres de tipus i colors diferents, dibuixos, inserint imatges, etc.


TASCA 4: Grava un video de 20-30  segons📹

Tema: Què és per a tu compartir?

✋Amb tots els videos que envieu, en farem un de conjunt!! 😊


TASCA 5: Autoavaluació   


Omple la següent graella d'autoavaluació. Veuràs que aquesta consta de quatre apartats. T'has de valorar amb les següents puntuacions numèriques:

Incomplet = 0 punts   Just = 1 punt   Bé = 1,5 punts   Excel·lent = 2 punts

Al final, jo també ompliré una altra graella com aquesta on posaré la nota global i les observacions sobre els teus treballs.


👉Clica en la imatge i t'adreçarà a una graella en word, on podràs posar la puntuació. 
      Si ho fas en un full a mà, ho pots escriure com en aquest exemple: 
      -Elaboració de les preguntes: 1,5
      -Utilització de les TIC i Internet: 1
      -Elaboració del póster: 2
      -El video: 1,5
      -Presentació de les tasques: 1,5
      -Valoració global: 7,5(la suma de tots)

En marxa!!👍💭

Lidia

Comentaris