Hola nois i noies!!🙋
La tasca d'aquesta setmana té com a eix vertebrador l'acció de COMPARTIR💑
👉A continuació us trobareu les tasques numerades perquè us aneu organitzant durant la setmana i les aneu fent al vostre ritme.
IMPORTANT!!👀
📌Aspectes organitzatius:
✅La data límit d'entrega serà el diumenge 19 d'abril.
✅Les tasques me les heu d'enviar només a aquest correu electrònic: lidia@escolabonavista.cat
✅Me les podeu enviar en diferents formats: fotografies de les feines si les feu en paper o words si les feu amb l'ordinador i el vídeo de la tasca final.
✅Poseu el vostre nom i el número d'activitat a totes les tasques.
Endavant amb la feina!!💪😉
TASCA 1: Mireu eaquest video, reflexioneu i responeu les preguntes en un full o en un word.
En marxa!!👍💭
Lidia
La tasca d'aquesta setmana té com a eix vertebrador l'acció de COMPARTIR💑
👉A continuació us trobareu les tasques numerades perquè us aneu organitzant durant la setmana i les aneu fent al vostre ritme.
IMPORTANT!!👀
📌Aspectes organitzatius:
✅La data límit d'entrega serà el diumenge 19 d'abril.
✅Les tasques me les heu d'enviar només a aquest correu electrònic: lidia@escolabonavista.cat
✅Me les podeu enviar en diferents formats: fotografies de les feines si les feu en paper o words si les feu amb l'ordinador i el vídeo de la tasca final.
✅Poseu el vostre nom i el número d'activitat a totes les tasques.
Endavant amb la feina!!💪😉
COMPARTIR
TASCA 1: Mireu eaquest video, reflexioneu i responeu les preguntes en un full o en un word.
👉Ara contesta les següents preguntes en un full o en un word.
1.A les nenes i als nens els costa compartir? Per què?
2.Compartir és millor que discutir?
3.Compartir és millor que competir?
4.ÉS millor compartir sentiments?
5.Rep més qui dóna, que qui rep?
6.El gust del pa compartir és diferent?
TASCA 2: Llegiu atentament el següent conte i contesteu les preguntes
L’arbre i les verdures
Hi havia una
vegada un preciós hort sobre el qual s’aixecava un frondós arbre. Tots dos
donaven a aquell lloc un aspecte preciós i eren l’orgull del seu amo. El que no
sabia ningú era que les verdures de l’hort i l’arbre es portaven fatal. Les
verdures no suportaven que l’ombra de l’arbre els deixés la llum justa per
créixer, i l’arbre estava fart que les verdures es beguessin gairebé tota
l’aigua abans d’arribar-hi, deixant-li la justa per viure.
La situació va
arribar a tal extrem, que les verdures es van afartar i van decidir absorbir
tota l’aigua per assecar l’arbre, llavors l’arbre va respondre deixant de donar
ombra perquè el sol directe de tot el dia ressecara les fulles. En molt poc
temps, les verdures estaven esquifides, i l’arbre començava a tenir les
branques seques.
Cap d’ells
comptava que el granger, veient que tota l’horta s’havia fet malbé, decidís
deixar de regar. I llavors tant les verdures com l’arbre van saber el que era
la set de veritat i estar destinats a assecar-se.
Allò no semblava
tenir solució, però una de les verdures, un petit carbassó, va comprendre la
situació i va decidir canviar-la. I tot i la poca aigua i la calor, va fer tot
el que va poder per créixer, créixer i créixer... I va aconseguir fer-se tan
gran, que el granger va tornar a regar l’hort, pensant en presentar aquell gran
carbassó a algun concurs.
D’aquesta manera
les verdures i l’arbre es van adonar que era millor ajudar-se que enfrontar-se,
i que havien d’aprendre a viure amb el que els tocava, fent el millor possible.
Així que junts
van decidir col·laborar amb l’ombra i l’aigua justa per donar les millors
verdures, i el seu premi va venir després, ja que el granger va dedicar al seu
hort i el seu arbre les millors atencions, regant i abonant-los millor que a
cap altre.
👉Ara contesta les següents preguntes en un full o en un word.
-Per què no compartien l’aigua l’arbre i les verdures?
-Com és que el carbassó es va fer tan gran?
-De quina manera penseu que van compartir l’aigua?
-Són
necessaris els adobs en els horts? Per què?
-Expliqueu una situació on heu hagut de compartir alguna
cosa?
-És el mateix compartir que ser generós?
-És bo dir als nens petits que no comparteixin les coses que
són seves?
-Cal demanar permís per agafar alguna cosa que no és vostra?
Per què?
-S’han de respectar les coses que us deixen? Per què?
-Què feu si algú no us deixa alguna cosa que li heu demanat?
-Compartiu coses a Internet? Quines?
-Compartir amb els demés proporciona benestar? Per què?
Mireu els següents enllaços per saber més sobre què vol dir "COMPARTIR"
COMPARTIR A LA XARXA:
COMPARTIR:
DEFINICIÓ
TASCA 3: Fes un mural
Imagina que treballes d’ajudant en una
ludoteca, a les tardes, amb infants de 5 a 6 anys.
Cada cop que els nens i les nenes
han de compartir les joguines es barallen perquè no volen
deixar-les.
Redacta 5 normes
que ajudin a uns nens i nenes de 5 a 6 anys a compartir les joguines i les
presentes en format
póster. Recorda!! Han de ser clares i precises.
👉Ho pots fer en un full o en un word, si ho fas amb l'ordinador. Amb lletres de tipus i colors diferents, dibuixos, inserint imatges, etc.
TASCA 4: Grava un video de 20-30 segons📹
Tema: Què és per a tu compartir?
✋Amb tots els videos que envieu, en farem un de conjunt!! 😊
TASCA 5: Autoavaluació
Omple la següent graella d'autoavaluació. Veuràs que
aquesta consta de quatre apartats. T'has de valorar amb les següents
puntuacions numèriques:
Incomplet = 0 punts Just = 1 punt Bé = 1,5 punts Excel·lent = 2 punts
Al final, jo també ompliré una altra
graella com aquesta on posaré la nota global i les observacions sobre els teus
treballs.
👉Clica en la imatge i t'adreçarà a una graella en word, on podràs posar la puntuació.
Si ho fas en un full a mà, ho pots escriure com en aquest exemple:
-Elaboració de les preguntes: 1,5
-Utilització de les TIC i Internet: 1
-Elaboració del póster: 2
-El video: 1,5
-Presentació de les tasques: 1,5
-Valoració global: 7,5(la suma de tots)
Si ho fas en un full a mà, ho pots escriure com en aquest exemple:
-Elaboració de les preguntes: 1,5
-Utilització de les TIC i Internet: 1
-Elaboració del póster: 2
-El video: 1,5
-Presentació de les tasques: 1,5
-Valoració global: 7,5(la suma de tots)
En marxa!!👍💭
Lidia
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada