Setmana del 20 al 24 d'abril- Un Sant Jordi diferent!

Hola noies i noies! 🙋

Aquesta setmana és Sant Jordi i tot i que no anem a l'escola ni podem sortir al carrer, cal celebrar aquesta diada. 📚🌹🐉

Us deixo unes feines relacionades amb la festa!!

Una abraçada enorme💛


👉A continuació us trobareu les tasques numerades perquè us aneu organitzant durant la setmana i les aneu fent al vostre ritme.

IMPORTANT!!👀

📌Aspectes organitzatius:

✅La data límit d'entrega serà el divendres 24 d'abril.

✅Les tasques me les heu d'enviar només a aquest correu electrònic:  lidia@escolabonavista.cat

✅Me les podeu enviar en diferents formats: fotografies de les feines si les feu en paper o words si les feu amb l'ordinador i el vídeo de la tasca final.

✅Poseu el vostre nom i el número d'activitat a totes les tasques.

Comencem !!!💪😉


Tasca 1. Sant Jordi, quin personatge!

Realitza una entrevista entre els dos personatges principals de la llegenda de Sant Jordi. La princesa serà l’entrevistadora i Sant Jordi l’entrevistat.

Què necessito?
 Cercar informació sobre Sant Jordi i la princesa
 Preparar el qüestionari. Fes bones preguntes. Sant Jordi ha viscut 1000 aventures, pot ser un personatge molt interessant!
Llapis i paper, colors, etc.
 Un ordinador, mòbil, tauleta, portàtil…

Puc consultar

Curiositats de Sant Jordi

Com ho puc fer?

Pensa què pot ser interessant de la vida de Sant Jordi a nenes i  nens de la teva edat.
Pots demanar ajuda a algú de casa que representi a Sant Jordi per poder fer-li l’entrevista.
Pots gravar lentrevista amb el mòbil o pots fer-la a través d’una vídeo conferència.
 També pots editar un diari de paper amb l’entrevista  a Sant Jordi.

Com ho puc compartir?
Obtindràs una bona entrevista de la qual pots decidir el format, escrit o visual, per mostrar-la.

👉Quan la tinguis, me la pots enviar per correu electrònic.



Reflexiono i comprovo si…
★ He parlat amb claredat i naturalitat.
 He saludat abans de començar i m’he acomiadat al finalitzar.
 He fet una petita introducció sobre la persona a entrevistar.
 He fet preguntes d’àmbits. diferents de la vida de Sant Jordi.
 He començat per les preguntes més senzilles.
 Si he utilitzat un mitjà digital, he mirat a la càmera.
 He deixat a Sant Jordi temps per pensar les respostes.

Tasca 2. Montblanc i Sant Jordi 
Investiguem una mica... 

1.  Busca la llegenda Montblanquina de Sant Jordi de Joan Amades. 
2.   Les vestimentes a l’època medieval:
-Busca com eren els vestits de l’època medieval. 
-Pensa que hi havia tres classes socials ben diferenciades (Nobles, Clergat i camperols). 
-Dibuixa un de cada i dels nobles (cavallers),  digues les parts principals de l’armadura. 
3.  Fes un petit resum de les classes socials de l’època medieval.


Tasca 3. Un programa de festa!

Imagineu que aquest any formeu part del grup de festers i festeres del vostre carrer i una de les tasques és preparar el programa de festa de la diada de Sant Jordi.
Ja fa dies que parleu amb els diferents participants: els autors i escriptors de la població, els il·lustradors, els músics, el grup d’animadors, l’Ajuntament... cadascú portarà les seves propostes i us han passat un llistat amb la durada de cada activitat i dels espais que podeu fer servir. 

Atenció!!! Les heu d’encabir totes i distribuir-les per diferents espais de la zona perquè no coincideixin.

Espais: Plaça de dalt, gimnàs municipal, carrer gran, casal de joventut, parc de la font i porxada del mercat.

Participants:
-         
            Pere Major, autor. Signatura de llibres. 120 minuts.
       Necessitarà un espai ampli, una taula i cadires.

-         Els astronautes i el drac, grup de música. Concert. 150 minuts.
 Necessitaran  espai gran i espaiós amb tarima i electricitat.

-          Little Star, animadors infantils. 3 hores.
 Necessitarà espai gran i punt d’aigua.

-          Anna Tor, escriptora. Taller de poesia. 90 minuts.
 Necessitarà  taulells, cadires i projector. Els assistents hauran de portar-se el material d’escriptura.

-          Maria Rius i Josep Mars, il·lustradors. Taller d’il·lustració. 1h i mitja.
 Necessitaran taulells, cadires, projector, llapis, gomes, colors i retoladors.

-          Matarín Pelegrín, cuentacuentos infantil. Narració de contes. 60 minuts.
 Necessitarà un espai ampli però no gaire gran.

-           Botifarrada popular. 3 hores. Inici a les 14h.
 Espai ampli, taules o taulells, cadires. Preu tiquet 6€, cal reservar abans trucant al telèfon de        l’Ajuntament.

-          Venda de llibres i roses. Tot el dia de les 10h a les 19h.

Ànim, que dijous és Sant Jordi!!!🎉🎉🎉

Si voleu fer una ullada a un programa de festes, aquí teniu alguns enllaços per fer-vos una idea.

👉Cliqueu sobre la imatge




Reflexiono i comprovo…

★ He inclòs totes les activitats.
 He calculat el temps que necessita cada activitat.
 He distribuït les activitats durant el dia perquè no coincideixin.
 He repartit les activitats en els diferents espais de la manera més adient.
 El programa és clar i atractiu.
★ He inserit o afegit imatges.


Tasca 4. 23 de abril, más allá de la leyenda

 Dos plumas notables
Dos de los escritores más importantes de todos los tiempos –Shakespeare y Cervantes– murieron el mismo día, pero en distinta fecha. ¿¡Cómo es posible eso?!
Miguel de Cervantes y Saavedra, escritor de El ingenioso hidalgo Don Quijote de la Mancha, nació en España el 29 de septiembre de 1547 y murió el 22 de abril de 1616.

William Shakespeare, que escribió Romeo y Julieta además de muchas otras obras de teatro, nació en Inglaterra el 26 de abril de 1564 y murió el 23 de abril de 1616.

Ambos fallecieron el mismo día. Pero, ¿cómo? Si uno murió el 22 de abril y el otro el 23 de abril. Porque en aquel tiempo, en Inglaterra se usaba el antiguo calendario juliano; en cambio, en España se había adoptado el actual calendario gregoriano.
Completa el cuadro. 
👉 Pulsando encima de la imagen te direccionará al documento que podrás rellenar.



Tasca 5. Punt de llibre

I com no podia ser d’una altra manera per Sant Jordi, us proposem que feu a casa el vostre punt de llibre personalitzat. Pot ser per a vosaltres, pels vostres familiars, el podeu fer sols, acompanyats, fent el pi...
Feu servir diferents materials que tingueu per casa o també podeu dissenyar-lo amb el programa Paint® o qualsevol altre programa o aplicació de dibuix que tingueu a l’ordinador o tauleta.




Autoavaluació

👉Clica en la imatge i t'adreçarà a una graella en word, on podràs posar la puntuació. 
      
      Si ho fas en un full a mà, ho pots escriure com en aquest exemple: 
      -Elaboració de l'entrevista: 1,5
      -Elaboracio del programa de festa:1,5
      -Expressió escrita i comprensió lectora: 2
      -Utilització de les TIC i Internet: 1,5
      -Presentació:2
      -Valoració global: 8,5 (la suma de tots)

Endavant!!👍💭

Lidia

Comentaris

  1. Hola Lídia!!! També em de fer les respostes.
    Una abraçada i un petó.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Martí! Sí, quan preparis l'entrevista, has de pensar en les preguntes de la princesa i les respostes de Sant Jordi.

      Elimina
  2. Hola Lídia ! Ens podem inventar altres aventures de Sant Jordi ? Perquè, he buscat i no he trobat d'altres...
    Una abraçada molt forta ! ! !

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Maria! Sí, és clar, deixa volar la imaginació. Amb tot el que ja coneixes de la llegenda de Sant Jordi, intenta pensar alguna pregunta que hi tingui a veure. TEniu un enllaç en la tasc que us adreça a una web on explica curiositats de Sant Jordi, pots treure alguna idea d'aquí. Una abraçada bonica!

      Elimina
  3. Moltes gràcies Lídia !

    ResponElimina
  4. Hola Lídia!
    No acabo d'entendre que s'ha de fer a la tasca 3

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Martí! Has de fer un programa de festa de Sant JOrdi, tenint en compte la llista d'activitats que et plantegem (vigila també amb les hores!).

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada