Setmana de l'11 al 15 de maig - Colònies virtuals

Ep, nois i noies…🙋 

Com ja sabeu s’acosten les colònies però aquest any no les podrem fer junts i per això aquesta setmana hem pensat en fer algunes activitats una mica més mogudetes i actives.

Esteu a punt?

Primer ens hem de preparar… calçat còmode, aigua (molta ,que fa calor), una gorra o barret i una mica d’esmorzar i dinar.

Si voleu, ens podeu fer arribar una foto de com us heu equipat!!


Us recordo que cal seguir les instruccions de les tasques, mirar els enllaços que afegim i tenir cura de la presentació. Gràcies! 😀

✅La data límit d'entrega és divendres dia 15 de maig.

 

TASCA 1. ANEM D’EXCURSIÓ

Cadascú pot fer els recorreguts que vulgui. Si en teniu ganes feu els tres perquè coneixereu parts del Parc Natural de Sant Llorenç on no heu estat mai.

Cada recorregut té el seu vídeo i les seves preguntes. 👇 Trobareu els enllaços als videos a sota

DESCOBRIM LA SERRA DE SANT LLORENÇ

LLOC/ HORA DE TROBADA: Coll d’Estenalles a les 8:30

Cal portar: esmorzar, dinar, aigua, galetes variades, roba còmode i ganes de caminar.

ITINERARI:

PRIMER REPORTATGE.    MAPA: COLOR TARONJA

        Des de la casa d’informació del Parc baixarem per la carretera fins la primera corba esquerra per prendre un sender que va seguint tota la base del Montcau. 

        A la nostra esquerra veiem la majestuosa Falconera.

        Arribem fins les ROQUES DE LA COCA.

        Anem baixant com podem per un torrent per trobar l’amagada FONT DEL FORAT.

1 PREGUNTA: A quin sant està dedicada aquesta font??

2 PREGUNTA: Quin dia van fer aquesta excursió “la Colla del dimecres”??

        Tornada de pujada cap el COLL DELS CORTINS (bon lloc per descansar).

        Pas rocós del SEC

        Coll d’Estella.

SEGON REPORTATGE  MAPA: COLOR BLAU

        Pugem cap el cim del Montcau pel llom rocós de ponent.

3 PREGUNTA: Quin centre excursionista va posar la taula d’orientació ??

4 PREGUNTA: Quina és la data que van fer l’excursió “la colla del dimecres”??

        Baixem cap a LA BOLA O CUL DEL MONTCAU on hi ha tot de piles de pedres.

5 PREGUNTA: Popularment, es diu que aquí hi aterren.....?

        Tornem a pujar al cim del Montcau i baixem cap a COLL D’ERES.

 

TERCER REPORTATGE     MAPA: COLOR VERD

        COLL D’ERES.

6 PREGUNTA:  en aquest coll hi trobem un monòlit com a monument a quin poeta?

        Anem seguint la carena que porta cap el cim de La Mola.

        Podem veure, a la nostra esquerra, un imponent turó que porta el nom d’un animal.

7 PREGUNTA: Com es diu aquest turó amb un nº determinat d’animals?

        Arribem a la Cova o Morral del Drac. (segons la llegenda aquí hi vivia una ferotge bèstia).

8 PREGUNTA: quina alçada té el Morral del Drac?

        Tornarem per la mateixa carena que a l’anada:

9 PREGUNTA: com es diu aquesta carena? 

        ARRIBADA A L’APARCAMENT DE COLL D’ESTENALLES.

 

Enllaços als vídeos de les excursions

 

1.       Itinerari 1. PRIMER REPORTATGE.   MAPA: COLOR TARONJA

VÍDEO:   https://youtu.be/jGDm_C9Y9Lw

 

2.       Itinerari 2: SEGON REPORTATGE     MAPA: COLOR BLAU

VÍDEO:    https://youtu.be/DpVkU0lkq1M

 

3.       Itinerari 3: TERCER REPORTATGE     MAPA: COLOR VERD

VÍDEO:  https://youtu.be/oucM1N4sawQ

 

Esperem que us ho hagueu passat genial. Ha estat un dia molt interessant!!



TASCA 2. TORNS PER DINAR

Ja sabeu que una de les coses que es fa a les colònies és parar les taules per torns. Avui us toca a vosaltres.

Haureu de planificar quants serveis complerts necessiteu (plats, gots, coberts, tovallons) per parar les taules a cada àpat i quantes taules haureu de parar. Sabent que:

-          Hi ha 53 alumnes.

-          Hi caben 8 alumnes a cada taula.

-          Es fan 3 àpats al dia en el menjador: esmorzar, dinar i sopar

-          Per esmorzar es necessita 1 plat, 1 got, 1 ganivet i 1 cullereta.

-          Per dinar es necessita 2 plats, 3 coberts (cullera, forquilla i ganivet), 1 got i un tovalló.

-          Per sopar es necessita 2 plats, 4 coberts (cullera, forquilla, ganivet i cullereta), 1 got i un tovalló.

 A l’hora de berenar, els monitors han portat 15 paquets amb 15 galetes de xocolata a cadascun. Sou 53 alumnes. Quantes galetes podrà menjar cada nen i nena? En sobraran?

 👉Intenta expressar-ho en forma d'operació combinada😉


TASCA 3. CIRCUIT DE PONTS PENJANTS

Avui  els monitors han preparat una activitat pel bosc, fareu un cursa pels ponts penjants que hi ha als arbres. Us han repartit en grups i el repte és fer tots els recorreguts i calcular el perímetre* de cadascun. Guanyarà qui aconsegueixi completar-los tots i calcular el perímetre sense equivocar-se.

En aquestes figures cada quadradet petit equival a  10 m

*Perímetre: És la suma dels costats d’una figura.

 


 

TASCA 4. VA DE FLORS 

Avui els monitors us portaran a fer un recorregut per l’herbari de la casa de colònies.

Cliqueu la foto per accedir a un herbari virtual molt xulo   👇

Sereu super investigadors i en aquest enllaç podreu buscar tota la informació que el gran detectiu de les plantes necessita per aconseguir trobar el missatge amagat.

 

A cada casella poseu la lletra que correspon a la resposta i trobareu el missatge:

1

s

2

3

 

4

5

6

 

7

8

9

10

11

12

13

s

14

!

 

 

 

 

 

15

16

17

18

i

19

20

 

21

!

 

 

 

 

 

 

Exemple:

1: La rosa és una...

A FLOR (S)                                   B:VERDURA (M)                            C: ARBRE (J)

Com que la resposta correcte és  la A, a la graella posareu la lletra entre parèntesi : la S

 Doncs, apa, som-hi detectius!!

2/11. L’Ametller és un arbre originari de: (serveix per caselles 2 i 11)

A: Europa (M)                                   B: Àsia (O)                          C: Amèrica (J)

3. El fruit de la figuera es diu:

A: Taronja (G)                                   B: Mora (P)                        C: Figa (U)

4/16. El color de la flor anomenada orella d’ós és el (serveix per caselles 4 i 16)

A: Violeta (E)                                     B: Vermell (J)                    C: Groc (L)

5. Els fruits de la falguera són:

A: Molt bons (C)                              B: Són tòxics (L)                 C: Es poden cuinar (M)

6. La vinya que és la planta del raïm floreix durant els mesos de:

A: gener-febrer (M)                       B: maig-juny (S)                C: agost-setembre (L)

7.El llúpol viu a:

A: Zones humides  (M)                  B: Zones seques (P)        C:Zones molt seques (O)

8. La flor de la camamilla s’assembla a:

A: Una rosa (w)                                B:Una margarita (I)         C: Un lliri (J)

9/10/20 : El fruit del codonyer és de color: (serveix per les caselles 9-10 i 20)

A: Vermell (M)                                 B: Groc (L)                          C: Taronja (K)

12. La pinya de l’avet s’aguanta:

A: dreta ( R)                                       B: cap a vall (G)                C: Tombada (F)

15. La morera ve de...

A: Catalunya (J)                B: la Xina (G)                     C: Europa (H)

17. El nom científic del castanyer és:

A: Castanyeta comú (T)                 B: Castanea sativa (N)   C: Castanita casta nou (L)

19. L’Olivera és de la família de:

A: Les olivàcies (A)                          B: Les pepinàcies (F)      C: Les gallinàcies (M)

 

 AUTOAVALUACIÓ

 

Comentaris

Publica un comentari a l'entrada